ثبت نام دوره هدفگذاری

تست تاب آوری

تاب آوری یا resilience به معنی تعادل و انعطاف برای بازگشت به حالت عادی پس از فشار و سختی و تجربه ی ناملایمات است. استعداد تاب آوری به طور طبیعی در همه ی افراد وجود دارد. هرچند با انجام تمرین هایی می توان آن را تقویت کرد و بهبود داد.

شما می توانید با استفاده از پرسشنامه ی زیر، میزان تاب آوری خود را بسنجید. سپس جهت بهبود و ارتقاء آن اقدام لازم را انجام دهید.

معرفی مقیاس تاب آوری

ابزار سنجش تاب­ آوری پژوهش حاضر، مقیاس تاب­ آوری کونور و دیویدسون (۲۰۰۳) (CD-RIS) است.

این پرسشنامه را کونور و دیویدسون (۲۰۰۳ ؛ به نقل از محمدی، ۱۳۸۴ ) با مرور منابع پژوهشی ۱۹۹۱-۱۹۷۹ حوزه تاب­ آوری تهیه کردند. بررسی ویژگی­های روانسنجی این مقیاس در شش گروه جمعیت عمومی، مراجعه­ کنندگان به بخش مراقبت­های اولیه، بیماران سرپایی روانپزشکی، بیماران با مشکل اختلال اضطراب فراگیر، و دو گروه از بیماران مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه، انجام شده است. تهیه­ کنندگان این مقایس بر این عقیده ­اند که این پرسشنامه به خوبی قادر به تفکیک افراد تاب آور ازغیر تاب ­آور در گروه­های بالینی و غیربالینی بوده و می ­تواند در موقعیت­های پژوهشی و بالینی مورد استفاده قرار گیرد. (محمدی،۱۳۸۲)

دستورالعمل

لطفاً مشخص کنید که عبارات زیر چقدر در مورد شما صدق می­کند اگر موردی هنوز برایتان رخ نداده است، پاسخ خود را طبق این که دارای چه احساسی بودید اگر آن اتفاق می­ افتاد، بیان کنید سعی کنید به تمامی سئوالات پاسخ دهید.

لطفا برای انجام این آزمون ابتدا وارد سایت شوید

ورود و ثبت نام

13 پاسخ

  1. این تست خیلی عالی بود ممنون از دوره های خوبتون با نتیجه این تست متوجه شدم از شروع کورنا یعنی اذر ۹۸ با شما شروع کردم به یادگیری سواد سفید چه خصوصی چه در تمام دوره های شما تاب آوری من بالا رفته ؛ از تمام زحمات شما وتیم عالی راهیار سپاسگزارم 🙏🏻اما این دوره رو هم شرکت می کنم چون نتایج بسیار خوبی گرفتم

    1. خیلی خوشحالم زهرا جان. تبریک می گم بهت که انقدر رشد کردی و خیلی خوشحالم ازین جهت که این روند رو هرگز متوقف نمی کنی. رشد هیچ حد پایانی نداره. موفق باشی عزیزم و مشتاقم تو همه ی دوره ها ببینمت.

  2. سلام تست خوبی بود فکر میکردم که تاب آوریم بالا باشه و نتیجه همین بود ولی باز هم تو جواب دادن دست پایین را گرفتم با دوره های راهیار بیشتر خودم را شناختم و هنوز هم مونده تا نتایج بیشتری بگیرم
    ممنون از تیم راهیار

    1. سلام شهربانوی عزیز. بسیار خوشحالم که در جمع گرم راهیاری ها حضور پیدا کردین. مطمئنم به زودی تجربه های خیلی خوبی خواهید داشت به امید خدا.

  3. ممنون تست تاب آوری خیلی خوب بود.
    من فکر میکردم سطح تاب آوریم خیلی پایین باشه ولی بعد از تست متوجه شدم سطح تاب آوریم متوسطه. و توضیحات در مورد سطح آوریم کاملا درست بود.
    نمودار هم اطلاعات خوبی بهم داد.

    1. شکر خدا. تبریک می گم بهت 🙂 امیدوارم روز به روز بالاتر بره. چون نهایتی نداره و به میزانی که تاب آور تر بشی، مسیر موفقیتت هم هموارتر می شه

  4. سلام و وقتتون بخیر
    تست رو انجام دادم بسیار عالی و ممنون.
    برخلاف نظرم که فکر میکردم تاب‌آورز پایینی داشته باشم نتیجه، تاب‌اوری متوسط بود.
    بهرحال تا اینجا خودمو کشوندم😅 و امیدوارم با کمک دوره‌ها اون رو بالاتر ببرم
    ممنون از شما و تلاشهاتون 🙏🏻🌸

    1. سلام و تبریک!
      همین که با وجود مشکلات فراوون تونستی پیش بیای و داری پی در پی دوره ها رو می گذرونی عالیه! ما گاهی وقتا متوجه نیستیم چقدر قدرت داریم و خودمون رو دست کم می گیریم. خوشحالم که داری کم کم خودت رو می بینی

  5. سلام
    برای من هم پاسخ به تست تاب آوری جالب بود. از اینکه این دوره رو در این برهه اززمان و شرایط ارائه دادین خیلی ممنونم مطمئنا مثل همه دوره های راهیار کارآمد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *