ثبت نام دوره هدفگذاری

تست افسردگی بک

تست افسردگی بک

«افسردگی» یک اختلال روانی شایع است که به همراه علائم و نشانه هایی مثل خلق پایین و عدم علاقه به انجام برخی کارها ظاهر می‌شود. و گاهی تا مدت های زیاد دامن گیر افراد می‌شود. محققین و روانسنج های بسیاری تلاش های زیادی برای تشخیص راحت تر این اختلال کرده اند و تا به حال موفق بوده اند.

برای  اختلال افسردگی، شدت و میزان آن تست های بسیاری طراحی شده است.  معروف ترین آن ها تست افسردگی بک (Beck Deppresion inventory) BDI است.

 از بین تست های روانشناسی افسردگی که برای سنجش این اختلال تهیه شده است تست افسردگی بک از جمله مناسب ترین تست ها است.

«افسردگی» یک اختلال روانی شایع است که به همراه علائم و نشانه هایی مثل خلق پایین و عدم علاقه به انجام برخی کارها ظاهر می شود و گاهی تا مدت های زیاد دامن گیر افراد می شود. محققین و روانسنج های بسیاری تلاش های زیادی برای تشخیص راحت تر این اختلال کرده اند و تا به حال موفق بوده اند. برای اختلال افسردگی و تشخیص شدت و میزان آن تست های بسیاری طراحی شده که معروف ترین آن ها تست افسردگی بک BDI (Beck Deppresion inventory) است. پرسشنامه افسردگی بک (BDI) از بین تست های روانشناسی افسردگی که برای سنجش این اختلال تهیه شده است از جمله مناسب ترین تست ها است. این آزمون دارای 21 ماده و سوال بوده که علائم جسمی، رفتاری و شناختی را اندازه گیری می کند. سوالات 4 گزینه ای بوده که به صورت 0 تا 3 نمره گذاری می شوند که درجات مختلفی از افسردگی را از خفیف تا شدید تعیین می کنند. آزمون بک مناسب افراد بالای 13 است. خواهشمند است جمله های هر گروه را به دقت مطالعه مطالعه کنید و فقط دور شماره جمله ای که بیش از چند از جمله دیگر حالت و احساسات شما را بیان می کند، یک دایره بکشید. دقت کنید که در هر گروه از جمله ها فقط باید یک جمله را انتخاب کنید. در ضمن، برای پاسخ دادن به سوال ها، حالت های خود را از دو ماه گذشته تا کنون در نظر بگیرید.شما می توانید هم اکنون این تست را بصورت کاملا رایگان به همراه کامل ترین تفسیر انجام دهید.

توضیحات 

این آزمون دارای ۲۱ ماده و سوال بوده که علائم جسمی، رفتاری و شناختی را اندازه گیری می کند. سوالات ۴ گزینه ای بوده که به صورت ۰ تا ۳ نمره گذاری می شوند که درجات مختلفی از افسردگی را از خفیف تا شدید تعیین می کنند. آزمون بک مناسب افراد بالای ۱۳ است. خواهشمند است جمله های هر گروه را به دقت مطالعه کنید و فقط شماره جمله ای که بیش از چند از جمله دیگر حالت و احساسات شما را بیان می کند، تیک بزنید.

توجه

  •  برای پاسخ دادن به سوالات، لازم است حالت های خود را از دو ماه گذشته تا کنون در نظر بگیرید.
  • دقت کنید که در هر گروه از جمله ها فقط باید یک جمله را انتخاب کنید.
  • سعی کنید تست را در محیطی بدون حواس پرتی انجام دهید. مطمئن شوید که آن را در یک اتاق ساکت انجام می‌دهید. شما باید تمام توجه خود را معطوف تست کنید.
    • از آنجایی که شما فقط می توانید یک مورد را از بین چند عبارت انتخاب کنید، سعی کنید احساسات، عواطف یا رفتارهای خود را تا حد امکان دقیق قضاوت کنید.

پس از اتمام تست می‌توانید با ثبت پرسشنامه نتیجه خود مشاهده نمایید.

لطفا برای انجام این آزمون ابتدا وارد سایت شوید

ورود و ثبت نام

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *